Хэрэглэгчийн судалгаа

Хэрэглэгчийн судалгаа

Уншсан既読Read 23
ТүгээхShare共有する공유하기

Яагаад хэрэглэгчийн судалгаа чухал вэ?

Өнөөдөр өрсөлдөөнт зах зээлд амжилттай яваа байгууллагуудын дийлэнх нь хэрэглэгч төвтэй стратеги баримталж байна. Энэ хандлагын суурь нь хэрэглэгчдийн хэрэгцээ, хандлага, худалдан авалтын зан төлөвийг системтэйгээр судалсан дээр үндэслэдэг. PROMADE Business Research болон бусад судалгааны байгууллагуудын мэдээллээр, хэрэглэгчийн шийдвэр гаргалтад нөлөөлөгч хүчин зүйлсийг ойлгох нь бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт, үнэ тогтоолт, маркетингийн үр ашигт шийдвэр гаргахад гол үүрэгтэй.

Хэрэглэгчийн судалгаа гэж юу вэ?

Хэрэглэгчийн судалгаа гэдэг нь тухайн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний зах зээл дэх хэрэглэгчдийн зан төлөв, хэрэгцээ, хүсэл сонирхол, үнэлэмж, туршлагыг тодорхойлох зорилготой мэдээлэл цуглуулах процесс юм. Энэхүү судалгаа нь тоон (quantitative) болон чанарын (qualitative) аргаар хийгддэг. Жишээ нь:

  • Онлайн санал асуулга
  • Гүнзгийрүүлсэн ярилцлага
  • Фокус бүлгийн хэлэлцүүлэг
  • Eye-tracking, neuromarketing технологи гэх мэт дэвшилтэт аргууд олон улсад ашиглагдаж байна.

Монгол хэрэглэгчийн онцлог

Монголын хэрэглэгчийн зан төлөв сүүлийн жилүүдэд огцом өөрчлөгдөж байгаа. НҮБ-ын Хөгжлийн хөтөлбөрийн 2023 оны судалгаагаар:

  • Интернет хэрэглээ өндөр өсөлттэй байна – 15-35 насныхны 92% нь онлайн худалдан авалт хийж байсан
  • Брэндийн үнэнч байдал буурч, харин үнэ, чанарын харьцаа, үйлчилгээний хурд чухал болсон
  • Орлогоос хамаарсан хандлага тодорхой илэрдэг: Дээд орлоготой бүлэг нь илүү нийгмийн хариуцлага, брэндийн үнэ цэнийг харгалздаг

Эх сурвалж: UNDP Mongolia (2023), "Digital Economy and Consumer Trends", www.mn.undp.org

Хэрэглэгчийн судалгаанаас гарсан практик шийдлүүд

Хэрэглэгчийн судалгааг хэрэгжүүлсэн бизнесүүд дараах үр дүнд хүрч байна:

  • Хүнсний сүлжээ дэлгүүрүүд хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгаанд үндэслэн кассын хурд, төлбөрийн олон хувилбар нэвтрүүлсэн
  • Автомашин борлуулагчид хэрэглэгчийн худалдан авалтын замналд үндэслэн зурагтаар болон Facebook Live танилцуулга, туршилтын жолоо санал болгож эхэлсэн
  • Онлайн худалдааны платформууд хэрэглэгчийн гомдлыг хурдан шийдэх чатбот, хэрэглэгчийн үнэлгээний систем нэвтрүүлсэн

Дүгнэлт

Хэрэглэгчийн судалгаа бол бизнесийн үнэ цэнийг нэмэгдүүлэх "нууц зэвсэг" юм. Энэ нь хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж, үнэнч байдлыг нэмэгдүүлж, шинэ бүтээгдэхүүн хөгжүүлэхэд суурь болж өгдөг. Монголын бизнесүүд улам бүр өгөгдөлд суурилсан шийдвэр гаргаж, хэрэглэгч төвтэй хандлага руу шилжиж байгаа нь энэхүү чиг хандлагын баталгаа юм.