Яагаад хэрэглэгчийн судалгаа чухал вэ?
Өнөөдөр өрсөлдөөнт зах зээлд амжилттай яваа байгууллагуудын дийлэнх нь хэрэглэгч төвтэй стратеги баримталж байна. Энэ хандлагын суурь нь хэрэглэгчдийн хэрэгцээ, хандлага, худалдан авалтын зан төлөвийг системтэйгээр судалсан дээр үндэслэдэг. PROMADE Business Research болон бусад судалгааны байгууллагуудын мэдээллээр, хэрэглэгчийн шийдвэр гаргалтад нөлөөлөгч хүчин зүйлсийг ойлгох нь бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт, үнэ тогтоолт, маркетингийн үр ашигт шийдвэр гаргахад гол үүрэгтэй.
Хэрэглэгчийн судалгаа гэж юу вэ?
Хэрэглэгчийн судалгаа гэдэг нь тухайн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний зах зээл дэх хэрэглэгчдийн зан төлөв, хэрэгцээ, хүсэл сонирхол, үнэлэмж, туршлагыг тодорхойлох зорилготой мэдээлэл цуглуулах процесс юм. Энэхүү судалгаа нь тоон (quantitative) болон чанарын (qualitative) аргаар хийгддэг. Жишээ нь:
Монгол хэрэглэгчийн онцлог
Монголын хэрэглэгчийн зан төлөв сүүлийн жилүүдэд огцом өөрчлөгдөж байгаа. НҮБ-ын Хөгжлийн хөтөлбөрийн 2023 оны судалгаагаар:
Эх сурвалж: UNDP Mongolia (2023), "Digital Economy and Consumer Trends", www.mn.undp.org
Хэрэглэгчийн судалгаанаас гарсан практик шийдлүүд
Хэрэглэгчийн судалгааг хэрэгжүүлсэн бизнесүүд дараах үр дүнд хүрч байна:
Дүгнэлт
Хэрэглэгчийн судалгаа бол бизнесийн үнэ цэнийг нэмэгдүүлэх "нууц зэвсэг" юм. Энэ нь хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж, үнэнч байдлыг нэмэгдүүлж, шинэ бүтээгдэхүүн хөгжүүлэхэд суурь болж өгдөг. Монголын бизнесүүд улам бүр өгөгдөлд суурилсан шийдвэр гаргаж, хэрэглэгч төвтэй хандлага руу шилжиж байгаа нь энэхүү чиг хандлагын баталгаа юм.